Find dit niveau

Når du kender dit niveau i et sprog, så kan du finde et kursus på det rigtige trin, og vores sprogkonsulent kan bedre vejlede dig. Du kan teste dig selv i dansk, engelsk, fransk, italiensk, norsk (bokmål), spansk, svensk og tysk.

Testen er en blanding af to metoder: selvevaluering, hvor du selv skal vurdere dit niveau, og en konkret test, hvor du skal vælge det rigtige svar.
Testen afprøver "grammatik og ordforråd", "læsefærdigheder" og "lyttefærdigheder". Områderne "tale" og "skrive" er svære at afprøve i en onlinetest – her skal du kun udfylde selvevalueringen.
Du skal i hvert område starte med en selvevaluering – her skal du selv vurdere, hvor god du er til sproget i konkrete situationer. På basis af selvevalueringen fører testen dig hen til det niveau, du skal testes på.

Log på testen
Før du kan tage sprogtesten, skal du registrere dig med navn og mailadresse – så kan vi sende dit testresultat direkte til din e-mail.

• Udfyld de to felter med navn og e-mail.
  • Klik på ”Start testen”.
  • Vi sender en e-mail til dig med et link til sprogtesten. Hvis du ikke kan se, at du har modtaget mailen, så tjek din spammappe.
  • Aktiver linket i e-mailen. Når du har aktiveret linket, har du adgang til testen i 48 timer.
  • Følg testens anvisninger på skærmen.
  • Når du har taget testen, skal du trykke "send til e-mail", hvis du vil have resultatet på e-mail. Så bliver resultatet også sendt til Studieskolen.

Hvor lang tid tager det?
Den tager mellem ½ time og 1½ time. Du  kan afbryde testen og gøre den færdig på et senere tidspunkt.

Hvordan får du resultatet?
Når du har afsluttet testen, kan du læse resultatet på skærmen, og du får  en e-mail med resultatet.
Testen er tilknyttet niveauerne i Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog. På resultatet kan du se, hvilket niveau du er på i forhold til referencerammen, og hvilket af Studieskolens kurser der passer til dig.
Hvis det er svært at finde det rigtige kursus, er du velkommen til at kontakte os. Vi vil meget gerne hjælpe dig med at finde et kursus, der passer lige præcis til dig.

Find dit niveau

Tag vores online sprogtest - så kender du dit niveau og kan tilmelde dig det rigtige hold.

Klik her