Praktisk info

FAQ - typiske spørgsmål og svar om vores danskkurser

• Her kan du se, hvornår der ikke er undervisning i Danskafdelingen på grund af ferie og fridage.

Pinse: 20. maj 2024. Der er ingen undervisning, og kontoret er lukket.
    Kristi himmelfart: 9. maj 2024. Der er ingen undervisning, og kontoret er lukket.
    Efterårsferie: 14. - 18. oktober 2024. Der er ingen undervisning i Privatdansk, på Danskuddannelsen undervises efter særligt skema.
    Juleferie: Der er ingen undervisning 23. december - 1. januar 2025. Kontoret er åbent på telefon og mail 27. december og 30. december.

• Studieskolens danskundervisning foregår i Borgergade og Vognmagergade i indre by, i Valdemarsgade på Vesterbro og på Hejrevej på Nørrebro.
    Vores administration ligger i stueetagen i Borgergade 12 og i Valdemarsgade 16..

Klik her for at se vores faciliteter, og hvordan du finder vej til lokalerne.
  • Moodle er Studieskolens undervisningsplatform, hvor underviseren lægger forskellige materialer ud. Din underviser hjælper gerne med Moodle-spørgsmål, hvis du ikke finder svaret her.

1. Hvordan logger du på?
    Klik her, tast https://moodle.studieskolen.dk/login/index.php eller find ’Moodle - Kursistlogin' i footeren på hjemmesiden.

2. Ny bruger
    Log på med følgende:
    Brugernavn: din e-mailadresse (den du brugte, da du tilmeldte dig).
    Adgangskode: Studieskolen har sendt den i en mail.
    Første gang du logger på Moodle, skal du ændre adgangskoden til en anden adgangskode, du selv vælger.

3. Du har tidligere været kursist på Studieskolen med adgang til Moodle
    Brugernavn: din e-mailadresse eller dit 5-cifrede kursistnummer.
    Adgangskode: den du brugte tidligere.
    Hvis du tidligere har været tilmeldt et kursus, modtager du ikke en ny mail om, at du er oprettet i Moodle.

4. Hvordan finder du dit hold i Moodle
    Når du er logget ind, klikker du på kursusnummeret. Så kommer du til dit aktuelle kursus.
    Materialer fra tidligere kurser (ét år tilbage) kan du se under ”Kursusarkiv”.

5. Hvis du har glemt din kode
    Klik på ”Glemt adgangskode” i login-feltet. Så sender vi en ny adgangskode til din e-mail.