Sjov med sprog - øvelser der virker

Et kursus fyldt med aktiviteter, der giver både lærere og elever lyst til at tale målsproget både i klassen og udenfor.

Del din begejstring for sprog, når du underviser - skolebaseret kursus

De fleste undervisere vil gerne gøre sprogundervisningen aktiv og levende. Men hvordan? Med Sjov med sprog får I inspiration til konkrete og sjove opgaver, I kan give eleverne, når I vil kaste dem ud i at kommunikere på det fremmedsprog, de er ved at lære.

Vi har en hel dag sammen, hvor vi deler vores begejstring og glæde ved at undervise i sprog. Vi arbejder hele tiden på målsproget, og I kommer hjem med en lang række øvelser på målsproget, så de kan bruges i undervisningen umiddelbart efter kurset.

Aktiviteter, der giver både lærere og elever lyst til at tale målsproget
Vi tager udgangspunkt i øvelser, der er sjove at lave sammen - både på kurset, og når I kommer tilbage i jeres eget klasseværelse.
Vi laver øvelser og aktiviteter, der indeholder masser af spil, leg og bevægelse.
Fælles for alle øvelser og aktiviteter er, at de fremmer elevernes lyst til at tale målsproget. De synes simpelthen, at det er sjovt at lave øvelserne - og når det er sjovt, så sidder det, de lærer, bedre fast, og de har lyst til at tale mere på målsproget, også i andre situationer.

Øvelser, der virker
På kurset taler vi om, hvorfor øvelserne virker - og vi afprøver dem. I bliver en slags "elev for en dag", hvor I selv får forståelse for, hvorfor de virker. På den måde bliver I bedre i stand til at udføre øvelserne med jeres elever.
Der er også tid til, at vi drøfter, hvordan I kan tilpasse øvelserne, så de giver mening for jer og passer lige præcis til jeres undervisning.
I får en række skabeloner med hjem både i fysisk form og online, så I kan bruge dem i jeres undervisning dagen efter.

Vi taler på målsproget
Vores erfaring er, at når man tilbringer en hel dag, hvor man griner sammen, mens man arbejder, og hvor det er sjovt at tale målsproget, så har man også lyst til at gøre det i undervisningen. Derfor får I inspiration til, hvordan I kan tale på målsproget hele tiden, når I selv underviser. Når I afprøver øvelserne på kursusdagen, udvikler I samtidig jeres eget sprog, så I simpelthen selv bliver bedre til at tale det.

Vi skræddersyr til grupper i alle størrelser. Vi tilrettelægger gerne til flere sproggrupper på én dag.

Kontakt os, så skræddersyr vi et kursus til jeres skole.

Kontakt os

Ring eller skriv til os, så hjælper vi dig med at arrangere sproglig efteruddannelse.

Sjov med sprog - på tysk

Hør vores underviser Maike fortælle om kurset Sjov med Sprog - på tysk naturligvis.

Sjov med sprog - på fransk

Kom med ind i Estelles undervisning og se, hvordan et Sjov med sprog-kursus foregår.

Hvad siger lærerne om 'Sjov med sprog'