Bliv sprogcoach - og få motiverede elever

Sprogcoaching

Studieskolen har arbejdet med læringscoaching siden 2014. Vi har konceptudviklet en velfungerende metode inden for sproglæring gennem flere omfattende europæiske udviklingsprojekter.

Ikke alle lærer på samme måde. Nogle skal se det for sig, andre skal høre det. Nogle skal have det mange gange, andre bare en enkelt. Nogle kan lide at nørde igennem alene, mens andre vil ud og mærke sproget i virkeligheden og lytte til folk, der taler det. Pointen er, at hvis man er bevidst om, hvordan man lærer bedst, går det hele meget nemmere.

Med hjælp fra en sprogcoach kan man få kortlagt, hvordan man lærer bedst og gør det lettere at fastholde motivationen. Sprogcoachen ser blandt andet på tidligere erfaringer med indlæring og tager højde for lyst, tid og mål.

Studieskolen tilbyder kurser/forløb i sprogcoaching for dig, der underviser i sprog, og for dig, som er ved at lære et sprog.

Sprogcoaching for dig, som underviser i sprog

Vil du have redskaber til at målrette, individualisere og effektivisere dine elevers læringsproces?

De fleste undervisere vil gerne inspirere deres elever og gøre undervisningen mere målrettet. Men det kan være svært at finde ind til, hvordan den enkelte lærer bedst, og hvordan man fremmer elevernes motivation. Sprogcoaching muliggør mere selvstændige og motiverende læringsforløb.

Med et kursus i sprogcoaching bliver du som sprogunderviser rustet til at varetage en undervisning, der bygger på dine elevers mål, motivation og ressourcer. Gennem viden om coaching, øvelser på hold samt supervision i egen praksis bliver du klædt på til at anvende sprogcoaching som et didaktisk redskab i din undervisning.

Kurset består af 4 dages holdundervisning og 2 praksisperioder med supervision mellem undervisningsdagene.

Vi skræddersyr gerne et kursus i sprogcoaching til grupper i alle størrelser, og vi tilrettelægger gerne til flere sproggrupper samtidig. Kontakt os, hvis du vil have et tilbud til din skole.

En anden mulighed er, at du og dine kolleger deltager på et af vores åbne hold i sprogcoaching. Vi har løbende nye kurser, I kan tilmelde jer.

Se kurser

Kontakt os

Ring eller skriv til os, så hjælper vi dig med at arrangere sproglig efteruddannelse.

Hvad er sprogcoaching?

Få en introduktion til de mange muligheder med sprogcoaching.

Hvad siger nyudklækkede sprogcoaches om forløbet?