Lær dansk på din måde

Ana og Moritz lærer dansk på Studieskolen. Ana er fra Argentina, hun er læge, og derfor skal hun lære lige præcis det dansk, hun skal bruge, når hun arbejder som læge.
Moritz er lige kommet til landet fra Tyskland. Han er startet på et nyt arbejde i et vindmøllefirma. Her taler alle engelsk, men ved kaffemaskinen vil Moritz så gerne kunne tale dansk med de andre.
Både Ana og Moritz lærer dansk på Studieskolen – på forskellige måder. Nemlig de måder, der passer lige præcis dem!

Niveau, forløb og sprogtest

Før du tilmelder dig et danskkursus, skal du tænke over, hvor mange timer om ugen du vil gå til undervisning.

Hvis du allerede kan noget dansk, skal du vide præcist, hvilket niveau du er på. Når du har taget vores gratis, online sprogtest, kan du tilmelde dig det rigtige kursus.

Tre forskellige spor

Når du skal vælge dit danskkursus, kan du vælge mellem tre forskellige hovedspor. Forskellen mellem sporene er især, hvor mange timer om ugen der er undervisning, og hvor mange timer du skal studere hjemme.

Du skal selvfølgelig vælge det spor, der passer til dig og din hverdag.

Ligegyldigt hvilket spor du vælger, går det hurtigt, og du lærer meget på kort tid. Alle vores kurser varer 6 uger, og efter de 6 uger kan du selvfølgelig vælge et andet spor, hvis din hverdag ændrer sig.

1. For den travle: én gang om ugen

For dig, der kun har tid til at gå til undervisning én gang om ugen. Til gengæld er du villig til at skrue op for hjemmearbejdet. Det er vigtigt, at du trives med på egen hånd at studere og bearbejde nyt stof mellem hver undervisningsgang.

2. For dig, der vil tale meget dansk i klassen

For dig, der lærer godt, når du er i klassen og kan sparre med læreren. På dette spor får du mere støtte til at lære dansk. Sporet er særligt velegnet, hvis du ikke har andre at tale dansk med i din hverdag.

3. For dig, der vil lære dansk, når hjernen er frisk

For dig, der vil lære dansk om morgenen. Du har meget tid i klassen sammen med læreren, så du kan blive støttet og guidet så godt som muligt. Sporet er særligt velegnet, hvis du ikke har andre at tale dansk med i din hverdag.

Crash course Studieskolen
Hvis du har brug for at lære dansk ekstra hurtigt, skal du vælge vores crash course. Her lærer du det hele på den halve tid!

Find dit niveau og vælg det rigtige kursus

Det er vigtigt, at du vælger et kursus på det rigtige niveau. Når alle i klassen er på samme niveau, så lærer du bedre. Vores kurser forholder sig til CEFR - Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog. Klik her og læs om CEFR-niveauerne.

Vores kursister fortæller

Kontakt os

Ring eller skriv til os, så hjælper vi dig med at finde det rigtige danskkursus, der passer til dig.