Menu

Praktiske oplysninger

  • Du kan tilmelde dig til et kursus i fremmedsprog på flere måder:

    • med betalingskort her på hjemmesiden. Find det kursus, du vil gå på, klik på knappen "tilmeld", og udfyld felterne. Du kan betale med Dankort, MasterCard, Visa, Visa Electron, JCB og Maestro. 
      Du får straks en automatisk e-mail med en bekræftelse på, at vi har modtaget din tilmelding. Når vi har behandlet din tilmelding, trækker vi pengene og sender dig pr. e-mail en kvittering med besked om, at du er kommet på holdet. Hvis der ikke er plads på holdet, kontakter vi dig.
    • via netbank med overførsel til Studieskolens bankkonto: reg.nr. 8075, kontonr. 0001834286. For at kunne tilmelde dig skal vi bruge disse oplysninger: holdnummer, fag, dit navn, adresse, postnummer og by, e-mail, telefon i dagtimerne samt mobiltelefon. Hvis du bor i Københavns Kommune, skal du opgive fødselsdato, hvis du bor uden for Københavns Kommune, skal du opgive fuldt cpr-nummer. Læs her, hvorfor du skal opgive cpr-nummer. Lige så snart vi har modtaget din indbetaling, sender vi dig en kvittering.
    • personligt på Studieskolens kontor. Her kan du betale med kontanter eller et af de ovenfor nævnte betalingskort.

    Hvis du vil være sikker på at få plads på dit kursus, skal du tilmelde dig så tidligt som muligt.

    Vi tager stilling til oprettelse af hold, ekstrahold osv. i ugen, før kurserne starter. Hvis der ikke er tilmeldinger nok til et hold, kan det ikke starte. I så fald får du den fulde kursuspris refunderet.

  • Det meste af vores undervisning foregår på Studieskolen i Borgergade og Gothersgade. Noget undervisning foregår i nærliggende lokaler i Vognmagergade. Du kan se, hvor din undervisning foregår, ved dit hold. Klik her for at se vores faciliteter, og hvordan du finder vej til lokalerne.
  • Her kan du se, hvornår der ikke er undervisning i vores fremmedsprogsafdeling på grund af ferie og fridage.

    Pinse: 20. maj 2024. Der er ingen undervisning, og kontoret er lukket.
    Kristi himmelfart: 9. maj 2024. Der er ingen undervisning, og kontoret er lukket.
    Efterårsferie: 14. - 18. oktober 2024. Der er ingen undervisning, men kontoret er åbent.
    Juleferie: Der er ingen undervisning 23. december - 3. januar 2025. Kontoret er åbent på telefon og mail 27. december og 30. december.

  • Prisen står ved hvert enkelt hold. På en del kurser er der færre deltagere, disse hold koster lidt mere.
    På nogle kurser betales for undervisningsmateriale, det er inkluderet i prisen.

    Nedsat pris
    Du er berettiget til nedsat pris, hvis du bor i København eller Frederiksberg Kommune og tilhører en af nedenstående særlige grupper. Du skal erklære på tro og love, at oplysningerne er korrekte, og du skal vedhæfte dokumentation. Dokumentationen skal gælde den dag, dit kursus starter.

    • Folkepensionist (du skal ikke vedhæfte dokumentation)
    • Førtidspensionist (du skal vedhæfte pensionistbevis. Hvis du tidligere har indsendt dokumentation, skal du ikke indsende den igen)
    • Efterlønsmodtager (du skal vedhæfte efterlønsbevis. Hvis du tidligere har indsendt dokumentation, skal du ikke indsende den igen)
    • Studerende med SU (du skal vedhæfte støttemeddelelse, IKKE studiekort eller erklæring fra studiested)
    • Ledig med arbejdsløshedsdagpenge (du skal vedhæfte kopi af den udbetalingsspecifikation, der viser, at du modtager dagpenge)
    • Modtager af revalideringsydelse (du skal vedhæfte kopi af den udbetalingsspecifikation, der viser, at du modtager revalideringsydelse)
    • Modtager af integrationsydelse (du skal vedhæfte kopi af den udbetalingsspecifikation, der viser, at du modtager integrationsydelse)
    • Modtager af kontantydelse (du skal vedhæfte kopi af den udbetalingsspecifikation, der viser, at du modtager kontantydelse)
    • Kontanthjælpsmodtager (du skal vedhæfte kopi af den udbetalingsspecifikation, der viser, at du modtager kontanthjælp)
    • Lærling med uddannelsesaftale (du skal vedhæfte underskrevet uddannelsesaftale)

    NB. Arbejdsledige kan deltage i Studieskolens undervisning - også om dagen - uden at det får indflydelse på dagpengene.

    Timetal
    Ved hvert kursus kan du se, hvor mange timer der undervises. Der er tale om undervisningstimer, som er på 45 minutter.

  • Overflytning til andet hold
    Du kan blive flyttet til et andet hold, hvis vi får det at vide senest en uge, før kurset starter. Herefter er din tilmelding bindende.

    Hvis du er startet på kurset, og det viser sig, at du er placeret på et forkert niveau, kan du i samråd med din underviser eller sprogkonsulenten blive flyttet til et andet kursus i samme periode, hvis der er plads på det hold, du ønsker. Overflytningen skal ske inden 3. mødegang.

    Annullering af tilmelding
    Du kan annullere din tilmelding op til en uge, før dit kursus starter. Herefter er din tilmelding bindende, uanset om du møder op til undervisningen eller ej. Ved annullering af kursustilmelding og dermed tilbagebetaling fratrækker vi et administrationsgebyr på 100 kr.

    Ændringer af undervisningssted og underviser samt forlængelse af kurset pga. sygdom eller lignende berettiger ikke til annullering/tilbagebetaling.

    Fortydelsesret
    Køb af kurser, foredrag og lignende her på hjemmesiden er ikke omfattet af fortrydelsesretten i forbrugeraftalelovens §18, stk. 2 - nr. 12.

    Aflysning af kurser
    Vi tager stilling til oprettelse af hold, ekstrahold osv. i ugen, før kurserne starter. Hvis der ikke er tilmeldinger nok til et hold, kan det ikke starte. I så fald får du den fulde kursuspris refunderet. Vi kan ikke refundere eventuelle bogudgifter.

    Force majeure

    Hvis kurset, arrangementet eller foredraget må aflyses på grund af forhold, som Studieskolen ingen indflydelse har på, fx krig, naturkatastrofer, terror, strejker, snestorm eller epidemier betragtes dette som force majeure, hvormed retten til erstatningsundervisning eller tilbagebetaling af gebyr bortfalder.

  • Vi starter nye kurser hele året - i nogle sprog oftere end andre. 

    Kursusstart 5. februar 2024 - se kurserne på hjemmesiden nu.  

    Kursusstart 15. april 2024 - se kurserne på hjemmesiden nu.

    Kursusstart løbende hele sommeren 2024 - se kurserne på hjemmesiden den 19. marts.

    Kursusstart 2. september 2024 - vi lægger kurserne på hjemmesiden den 1. juni.

    Hvis vi laver ekstrahold, lægger vi dem på hjemmesiden løbende, så kig endelig ind!

     

  • Moodle er Studieskolens undervisningsplatform, hvor underviseren lægger forskellige materialer ud. Din underviser hjælper gerne med Moodle-spørgsmål, hvis du ikke finder svaret her.

    1. Hvordan logger du på?
    Klik her, tast https://moodle.studieskolen.dk/login/index.php eller find ’Moodle - Kursistlogin' i footeren på hjemmesiden.

    2. Ny bruger
    Log på med følgende:
    Brugernavn: din e-mailadresse (den du brugte, da du tilmeldte dig).
    Adgangskode: Studieskolen har sendt den i en mail.
    Første gang du logger på Moodle, skal du ændre adgangskoden til en anden adgangskode, du selv vælger.

    3. Du har tidligere været kursist på Studieskolen med adgang til Moodle
    Brugernavn: din e-mailadresse eller dit 5-cifrede kursistnummer.
    Adgangskode: den du brugte tidligere.
    Hvis du tidligere har været tilmeldt et kursus, modtager du ikke en ny mail om, at du er oprettet i Moodle.

    4. Hvordan finder du dit hold i Moodle
    Når du er logget ind, klikker du på den lille pil ved kursusoversigt. Her kan du vælge mellem I gang, fremtidige og tidligere kurser. 

    5. Hvis du har glemt din kode
    Klik på ”Glemt adgangskode” i login-feltet. Så sender vi en ny adgangskode til din e-mail.