Lene Hendel

Vi har spurgt vores undervisere, om de kan anbefale et sted, en dansk kunstner eller noget andet dansk kultur. Her kan du se, hvad Lene anbefaler.

Lene Hendel, Studieskolen
Har du en yndlingscafé i København?
Jeg elsker et lille sted, der hedder La Banchina. Det ligger på Refshaleøen og ligner bare et skur, men der er skønt. De serverer meget enkel - men god - mad, og om sommeren kan man sidde ude på bådebroerne og se folk, der kommer sejlende. Man kan også bade fra broerne og bruge stedets lille sauna bagefter. Det er bedst om sommeren, men en regnvejrsdag der har også sin charme.

Er der en kulturoplevelse, du vil anbefale?
Den Kongelige Ballet er et af verdens bedste balletkompagnier, og hvis man har bare den mindste smule interesse i ballet, synes jeg, man skal se en forestilling med dem. De danser på Gammel Scene på Kgs. Nytorv, og bare det at opleve det gamle smukke teater er vidunderligt, og så kan du derudover få dans i verdensklasse.
Hvis du synes, det er for meget med en hel forestilling, så har man indimellem også mulighed for at se balletdanserne morgentræne i weekenden. Det er ganske gratis, du kan drikke en kop kaffe, se på de dygtige dansere og fornemme stemningen i teatret.