Styrk kommunikationen med svenske kunder og samarbejdspartnere

Har du – eller en ansat i virksomheden – brug for at tale eller skrive bedre svensk?

Det er oplagt at tænke, at man ikke behøver at lære svensk. Vi kan fx kommunikere med svenskere på engelsk. Og mange danskere forstår helt automatisk en del svensk, fordi dansk og svensk minder om hinanden. Men du vinder mere, end du umiddelbart er klar over, ved at lære rigtigt svensk. Og det vil gavne dig i mange situationer.

Det kan fx være, at du ofte møder svenskere i din dagligdag eller har nære relationer til svenskere. Det kan også være, at du arbejder ”hinsidan” eller har svenske kolleger og undres over, hvor tit I taler forbi hinanden, når sprogene nu ligner hinanden så meget. Danmark og Sverige har mange og tætte forbindelser, og det gælder både i den private og offentlige sektor.

Derfor opnår du mærkbare fordele ved at være den leverandør eller samarbejdspartner, der taler med svenskerne på deres modersmål:

• Du skiller dig ud og viser, at du vil gøre den ekstra indsats for samarbejdet
  • I kan nå en anden dybde i jeres samtaler, fordi de forstår dig bedre, og I kan tale mere nuanceret og detaljeret
  • Du lærer dem bedre at kende, fordi de slapper mere af, når de snakker med dig

Der kan være mange grunde til, at du vil være bedre til svensk nu. Det kan være, at du

• lige har fået et nyt job eller nye opgaver, hvor du skal samarbejde med svenskere
  • har brug for at intensivere samarbejdet med jeres svenske kunder, fordi I sætter ind på det svenske marked
  • skal til konkrete møder eller på en messe og skal tale bedre svensk i meget specifikke samtaler

Uanset hvorfor du overvejer at styrke dine svenskkundskaber nu, kan et af Studieskolens erhvervskurser i svensk være det, du har brug for. Vi tilbyder både eneundervisning eller holdundervisning for hele din afdeling.

Derfor skal du vælge svenskkurser på Studieskolen

På Studieskolen har vi mere end 40 års erfaring med at undervise i fremmedsprog. Alle vores undervisere har en universitetsuddannelse og modtager vores interne efteruddannelse i at undervise i fremmedsprog, før de underviser vores kunder. Vi forfiner løbende vores undervisningsmetoder og underviser også landets sproglærere på gymnasierne i at undervise efter vores metoder. Derfor ved vi, at den sprogundervisning, du får på Studieskolen, er i en klasse for sig.

Vores erhvervskurser målrettes altid den enkelte virksomhed, for virksomheder har jo ofte nogle meget specifikke behov:

Undervisningen skal være effektiv, så du hurtigt kan lære netop det, du har brug for – og ikke alt muligt andet. Derfor tager vi udgangspunkt i de opgaver, du skal løse under alle omstændigheder.

Har du brug for at forbedre dit skriftlige svensk, kan vi gennemgå de grundlæggende finesser, der får dine e-mails eller andre tekster til at se professionelle og 100 % svenske ud. Skal du fremlægge en præsentation på svensk, gennemgår vi den, til du kan den. Og skal du til et vigtigt møde, træner vi hele samtalen og indøver de forskellige udfald, samtalen vil kunne få.

For de fleste af vores erhvervskunder har det stor betydning, at vi planlægger al undervisning efter deres specifikke branche. For når du kan dine fagtermer, har du selve fundamentet for at styre en samtale, og eventuelle grammatiske fejl får mindre fokus. Kan du allerede alle de vigtige fagtermer på svensk, kan vi i stedet koncentrere os om grammatikken, din udtale eller gøre sproget mere flydende.

Skal vi lave en aftale?

Hvis du gerne vil begynde på dit svenskkursus nu, kan vi normalt lave en aftale i løbet af få uger.

Før vi kommer med et konkret tilbud, har vi brug for at høre lidt mere om behovet, og hvor mange deltagere I er. Vi kommer gerne forbi til et uforpligtende besøg for at møde dig, din leder eller din HR-konsulent, hvis I foretrækker det. Vi kan også mødes online fx på Teams.

Undervisningen kan enten foregå i vores lokaler i Borgergade, hos jer eller online.

Kontakt os

Ring eller skriv til os, så hjælper vi dig og din virksomhed videre med at lære svensk.

Kontakt os

Hvad siger kunderne om deres forløb med svensk på Studieskolen?