Skriv professionelt dansk

Vil du gerne overbevise, kommunikere og sælge budskabet klart, når du skriver en tekst? Det kan læres, og vi kan hjælpe dig.

Ung kvinder som deltager i kurset 'Skriv professionelt dansk'

Skriver du ofte beskeder, rapporter eller blot en hurtig statusopdatering til kolleger og kunder? Et korrekt og flydende skriftligt sprog kan gøre din hverdag lettere og styrke resultaterne. Her er kurset, som gør dig mere rutineret i at skrive, så alle kan forstå dit budskab.

På dette kursus fordyber vi os sammen med dig i disse emner:

• Hvordan komponerer du en god tekst?
  • Er dine sætninger for korte/lange?
  • Hænger afsnittene sammen?
  • Er dit sprog varieret?
  • Hvordan bruger du fremmedord, faste vendinger og udtryk?
  • Bliver budskabet forstået af modtageren?

Er I flere kolleger, som vil lære sammen?

Hvis I er flere, som gerne vil forbedre jeres skriftlige dansk, kan vi tilrettelægge kurset som holdundervisning med fokus på jeres behov. Vi kan tage udgangspunkt i den type skrivearbejde, som I har behov for at træne. Og vi kan inddrage materialer fra jeres virksomhed, som må bruges med jeres tilladelse.

Målgruppe

Dette kursus er for dig, som ønsker at styrke din evne til at skrive et let og naturligt dansk, som alle kan forstå. Kurset er for dig, uanset om du er født og opvokset i Danmark eller er kommet hertil som voksen.

Kursets formål

Du lærer at skrive et korrekt, professionelt og læsevenligt dansk. Derfor vil du opleve, at du bliver bedre til at kommunikere effektivt både internt i din virksomhed og med eksterne partnere.

Kursusforløb

Din virksomhed kan vælge mellem interne firmahold eller eneundervisning på 30-40 lektioner. Kurset afholdes typisk en gang om ugen med 2-4 lektioner per gang. Du kan se frem til at arbejde med skriftligt hjemmearbejde og få feedback fra din lærer.

Hvorfor vælge danskundervisning hos Studieskolen?

Studieskolen har mere end 40 års erfaring med sprogundervisning og er en af Danmarks største skoler med undervisning i dansk og fremmedsprog. Vi har 150 undervisere tilknyttet, der alle har en universitetsgrad og erfaring med at undervise. Derfor kan vi nøje vælge den underviser, der matcher dit behov bedst. Både i forhold til hvornår du gerne vil undervises og i forhold til bestemte fagtermer, kulturelle forskelle m.m.

Vi er fleksible og planlægger kurset sammen med dig. Du kan fx mødes med din underviser flere gange om ugen, hvis du har brug for at blive bedre i en fart.

Vil du booke et kursus eller høre mere?

Så kontakt os med det samme. Uanset om du er interesseret i et 1:1-forløb eller et andet forløb, finder vi en løsning sammen.

Kontakt os

Ring eller skriv til os, så hjælper vi dig og din virksomhed videre med at lære sprog.

Kontakt os

Dit forløb hos os

1.

Du kontakter os, og vi sender dig et tilbud. Vi matcher dig med den underviser, der passer bedst til dine behov.

2.

Første undervisningsgang taler du med underviser, der laver en plan over kurset, som du godkender.

3.

Undervisningen er i gang, og du eller virksomheden får en faktura fra os. Når kurset er slut, beder vi dig evaluere undervisningen.

4.

Du får en slutrapport, og underviser giver dig anbefalinger til, hvordan du kan fortsætte med at lære sprog.

Skræddersyede kurser til individuelle behov