Danskkursus med fokus på udtaletræning

Oplever du, at danskere ikke forstår dig, selvom du ellers taler korrekt dansk? Udtaletræning kan give dig et skub i den rigtige retning, så det bliver let at forstå, hvad du siger på dansk.

Ung kvinder holder oplæg for en gruppe personer som forstår hende takket være dansk udtaletræning

Det er vigtigt, at udtalen er i orden, når du gerne vil begå dig i det danske samfund og på det danske arbejdsmarked. Hvis danskerne ikke umiddelbart kan forstå, hvad der bliver sagt, giver mange desværre let op og slår over i fx engelsk. Med et udtalekursus øger du mulighederne for at kommunikere problemfrit på dansk i din hverdag.

Vi starter med at kortlægge dit unikke behov for udtaletræning. Det kan fx være et behov for at træne bestemte bogstaver og lyde, som ikke findes på dit modersmål. Eller det kan være en tydelig accent, som hæmmer forståelsen. Herefter arbejder vi målrettet sammen med dig på at forbedre din udtale. Vi arbejder med sprogets rytme og melodi, med tryk og stød samt med enkeltlyde (vokaler og konsonanter).

På dette kursus får du konkrete værktøjer til at:

• træne din udtale
  • fokusere på de unikke udtalebehov relateret til dit modersmål
  • indarbejde gode vaner med at træne derhjemme med vores lydmateriale
  • få lært de danske udtaleregler herunder vokalskema og lydalfabet
  • forstå sprogets "melodi", dvs. tryk, rytme, stød og tonegang

Er I flere kolleger, som vil lære sammen?

Hvis I er flere, som ønsker at træne udtale, kan kurset tilrettelægges som holdundervisning.

Dette kursus er for dig, som ønsker en bedre dansk udtale.

Kursets formål

Formålet er at skabe en mærkbar forbedring af din udtale, så det bliver let at forstå, hvad du siger på dansk.

Kursusforløb

Et udtalekursus vil typisk være på 20-30 lektioner. Vi anbefaler 2-3 lektioner 1 gang om ugen suppleret med træning derhjemme. Denne træning er vigtig, da det tager tid først at aflære sine fejl og herefter lære at sige ordene og sætningerne korrekt.

”Interessante temaer og ubegrænset tålmodighed med min udtale”

To kvinder ler og taler sammen med lethed takket være et danskkursus med fokus på udtaletræning.

Vil du booke et kursus eller høre mere?

Så kontakt os med det samme. Uanset om du er interesseret i et 1:1-forløb eller et andet forløb, finder vi en løsning sammen.

Dit forløb hos os

1.

Du kontakter os, og vi sender dig et tilbud. Vi matcher dig med den underviser, der passer bedst til dine behov.

2.

Første undervisningsgang taler du med underviser, der laver en plan over kurset, som du godkender.

3.

Undervisningen er i gang, og du eller virksomheden får en faktura fra os. Når kurset er slut, beder vi dig evaluere undervisningen.

4.

Du får en slutrapport, og underviser giver dig anbefalinger til, hvordan du kan fortsætte med at lære sprog.

Hvorfor vælge danskundervisning hos Studieskolen?

Studieskolen har mere end 40 års erfaring med sprogundervisning og er en af Danmarks største skoler med undervisning i dansk og fremmedsprog. Vi har 150 undervisere tilknyttet, der alle har en universitetsgrad og erfaring med at undervise. Derfor kan vi nøje vælge den underviser, der matcher dit behov bedst. Både i forhold til hvornår du gerne vil undervises og i forhold til bestemte fagtermer, kulturelle forskelle m.m.

Vi er fleksible og planlægger kurset sammen med dig. Du kan fx mødes med din underviser flere gange om ugen, hvis du har brug for at blive bedre i en fart.