Debatarrangement: Åbn døren til din undervisning – få besøg af en kollega – bliv klogere på din egen undervisning

Kan en skole skabe faglig udvikling med kollegiale læringssamtaler? Kom og hør om Studieskolens positive erfaringer med metoden.

Københavns Kommune gav i 2023 støtte til projektet ”Kompetente undervisere - kompetente deltagere - kompetente borgere”. Her afprøvede 45 af Studieskolens lærere metoden ”kollegiale læringssamtaler”.

Arbejdet med metoden foregik i kollegiale udviklingsteams på 3-4 lærere, som besøgte hinandens undervisning og støttede den enkeltes udviklingsproces gennem kollegiale samtaler.

Resultaterne er så gode, at vi gerne vil invitere alle interesserede lærere til at høre om projektet og give inspiration, så du kan afprøve metoden på din egen skole. En af lærerne skrev bagefter: ”Jeg udvikler mig sammen med min kollega på en mere nærværende og sjov måde”.

Metoden kræver god forberedelse og en helhjertet indsats – både fra lærerne og fra skolen. Men gevinsten har på Studieskolen været meget tydelig – der er simpelthen kommet mere faglig sparring på tværs af fagområder, bedre social kontakt på lærerværelset og masser af selvrefleksion over egen undervisningspraksis.
Har alle skoler ikke brug for det?

Kan metoden bruges på alle skoler? Kom og deltag i debatten.

Studieskolen inviterer alle interesserede lærere:

Torsdag den 30. maj kl. 18-20
Studieskolen, Borgergade 12, 1. sal, lokale 131

Vi glæder os til at se dig og dele vores erfaringer fra projektet.
Du får en grundig præsentation af metoden og smagsprøver på den, så du selv kan danne dig et indtryk af, hvordan den virker og måske kan implementeres på din skole. Du får eksempler fra lærere, der var med i projektet, og helt konkrete værktøjer, som du kan tage med dig hjem, så du kan afprøve metoden i din egen undervisning.
Vi serverer vin, vand og snacks.
Der vil være god tid til at debattere, om metoden kan tilpasses din skole – og din praksis. Du er velkommen til at tage dine kolleger eller din leder med - måske får de også lyst til at åbne døren til deres undervisningsrum?

Det er gratis, men vi beder om tilmelding. Tilmeld dig her.