OL i Paris

Pris kr. 100

Kom og fejr OL i Paris i Kongens Have
fredag den 7. juni kl. 16-18

Du kan være publikum eller deltage aktivt i et par sportslige aktiviteter, som minder om de officielle sportsgrene med et tvist fx løbediktat (her skal du ikke nødvendigvis være god til at løbe, men god til at huske), pétanque, breakdance med præpositioner, (diskos-)kast - ram et fransk ord

Vi inddeler deltagerne i hold efter franskniveau. Du får en nationalitet på dagen. Du kan også vælge at være heppekor eller deltage i vores quiz om OL.

Det koster 100 kr. at være med - du får talt masser af fransk, du møder andre frankofile, du får et glas vin eller vand og lidt snacks. Alle er velkomne!

Mange festlige hilsner
Fransklærerne

Studieskolens OL foregår:
Fredag den 7. juni 2024 kl. 16.00-18.00
Vi mødes ved pétanquebanen i Kongens Have
Kronprinsessegade 20

Estelle Le Bonnec

Estelle er franskmand og uddannet fransklærer i Frankrig med kandidatgrad i fransk som fremmedsprog. Hun er opvokset i Frankrig, men hun har også rejst og undervist unge og voksne i England og Argentina. Hun elsker at undervise i fransk på alle niveauer.

Estelles råd til dig, som gerne vil blive bedre til fransk:

Jeg foreslår, at du kommer i nærkontakt med den franske kultur, ved at du:

• Ser franske film eller kortfilm (L’école des Gobelins laver rigtig gode kortfilm, som du kan finde på internettet).
  • Læser korte artikler på 1jour1actu.
  • Lytter til fransk musik.

I København er der også mange gode muligheder for at være i kontakt med den franske kultur - du kan se fransk film i biografen, gå til koncerter med fransk musik, og du kan købe ind hos franskmænd i mange forskellige butikker – og det er særligt nemt at finde franske produkter i Torvehallerne i København.

Vis mereVis mindre

OL i Paris