Styrk kommunikationen med tyske kunder og samarbejdspartnere

Har du – eller en ansat i virksomheden – brug for at tale eller skrive bedre tysk?

Du vinder tit mere, end du umiddelbart er klar over, ved at blive bedre til tysk, når du er ansat i en større dansk handelsvirksomhed. Tyskland er et af Danmarks største eksportmarkeder, så hvis du lærer at tale eller skrive bedre tysk, kan du bruge dine nye kompetencer i mange forskellige situationer.

De fleste tyskere taler så godt engelsk, at mange undlader at tale tysk med dem. Derfor opnår du mange fordele ved at være den leverandør eller samarbejdspartner, der taler med dem på deres modersmål:

• Du skiller dig ud og viser, at du vil gøre den ekstra indsats for samarbejdet
  • I kan nå en anden dybde i jeres samtaler, fordi de forstår dig bedre, og I kan tale mere nuanceret og detaljeret
  • Du lærer dem bedre at kende, fordi de slapper mere af, når de snakker med dig

Der kan være mange grunde til, at du vil være bedre til tysk nu. Det kan være, at du

• lige har fået et nyt job eller nye opgaver, hvor du skal samarbejde med tyskere
  • har brug for at intensivere samarbejdet med jeres tyske kunder, fordi I sætter ind på det tyske marked
  • skal til konkrete møder eller på en messe og skal tale bedre tysk i meget specifikke samtaler

Uanset hvorfor du overvejer at styrke dine tyskkundskaber nu, kan et af Studieskolens erhvervskurser i tysk være det, du har brug for. Vi tilbyder både eneundervisning eller holdundervisning for hele din afdeling.

Derfor skal du vælge tyskkurser på Studieskolen

På Studieskolen har vi mere end 40 års erfaring med at undervise i fremmedsprog. Alle vores undervisere har en universitetsuddannelse og modtager vores interne efteruddannelse i at undervise i fremmedsprog, før de underviser vores kunder. Vi forfiner løbende vores undervisningsmetoder og underviser også landets sproglærere på gymnasierne i at undervise efter vores metoder. Derfor ved vi, at den sprogundervisning, du får på Studieskolen, er i en klasse for sig.

Vores erhvervskurser målrettes altid den enkelte virksomhed, for virksomheder har jo ofte nogle meget specifikke behov:

Undervisningen skal være effektiv, så du hurtigt kan lære netop det, du har brug for – og ikke alt muligt andet. Derfor tager vi udgangspunkt i de opgaver, du skal løse under alle omstændigheder.

Har du brug for at forbedre dit skriftlige tysk, kan vi gennemgå de grundlæggende finesser, der får dine e-mails eller andre tekster til at se professionelle og 100 % tyske ud. Skal du fremlægge en præsentation på tysk, gennemgår vi den, til du kan den. Og skal du til et vigtigt møde, træner vi hele samtalen og indøver de forskellige udfald, samtalen vil kunne få.

For de fleste af vores erhvervskunder har det stor betydning, at vi planlægger al undervisning efter deres specifikke branche. For når du kan dine fagtermer, har du selve fundamentet for at styre en samtale, og eventuelle grammatiske fejl får mindre fokus. Kan du allerede alle de vigtige fagtermer på tysk, kan vi i stedet koncentrere os om grammatikken, din udtale eller gøre sproget mere flydende.

Skal vi lave en aftale?

Hvis du gerne vil begynde på dit tyskkursus nu, kan vi normalt lave en aftale i løbet af få uger.

Før vi kommer med et konkret tilbud, har vi brug for at høre lidt mere om behovet, og hvor mange deltagere I er. Vi kommer gerne forbi til et uforpligtende besøg for at møde dig, din leder eller din HR-konsulent, hvis I foretrækker det. Vi kan også mødes online fx på Teams.

Undervisningen kan enten foregå i vores lokaler i Borgergade, hos jer eller online.

Ring eller skriv til os og få et tilbud om tyskundervisning

Dit forløb hos os

1.

Du kontakter os, og vi sender dig et tilbud. Vi matcher dig med den underviser, der passer bedst til dine behov.

2.

Første undervisningsgang taler du med underviser, der laver en plan over kurset, som du godkender.

3.

Undervisningen er i gang, og du eller virksomheden får en faktura fra os. Når kurset er slut, beder vi dig evaluere undervisningen.

4.

Du får en slutrapport, og underviser giver dig anbefalinger til, hvordan du kan fortsætte med at lære sprog.