Den flersprogede arbejdsplads

Kom til oplæg og debat om, hvordan du får mange sprog til at trives på arbejdspladsen. Med Kamilla Kraft, forsker ved Københavns Universitet, og Valerio Violo, der har over 20 års erfaring som leder af flersprogede arbejdspladser.

Studieskolen inviterer til morgenmøde med oplæg og debat om den flersprogede arbejdsplads

Forstå de største fordele og udfordringer ved den flersprogede arbejdsplads – og hvordan du tackler dem.

• Arbejder du et sted, hvor der tales mange sprog – eller måske kun engelsk?
  • Skal I til at lægge om til engelsk som koncernsprog?
  • Overvejer I at udforme en sprogpolitik?
Foto: Jette Schrum / Københavns Universitet

Hør forsker Kamilla Kraft fra Center for Internationalisering og Parallelsproglighed, Københavns Universitet, fremlægge den nyeste forskning på området og perspektivere, hvordan du kan bruge den på din arbejdsplads. Hendes oplæg kommer både rundt om produktionsarbejdspladser, hvor medarbejderne ofte har forskellige baggrunde og sprog, såvel som store internationale koncerner med mange vidensarbejdere og engelsk som koncernsprog. Hun redegør også for de vigtigste spørgsmål, du skal stille dig selv om flersproglighed - både som leder og som ansat i en virksomhed.

Herefter præsenterer Valerio Violo, Senior Commercial and Contract Manager hos Femern A/S, sine erfaringer fra over 20 år som leder i flersproglige virksomheder verden over - bl.a. ved tunnelboringerne for Cityringen. I et lille land som Danmark er vi nødt til at være åbne overfor international arbejdskraft, mener han. Men det er vigtigt at være indforstået med den pris, det koster at have en flersproget arbejdsplads – eller at lade være.

Kamilla Krafts oplæg er på dansk og Valerio Violos er på engelsk. Efter de to oplæg er der afsat god tid til at debattere emnet, og du er velkommen til at kommentere eller stille spørgsmål til en eller begge oplægsholdere på såvel dansk som engelsk.

Det foregår:
Torsdag den 30. september 2021 kl. 9.00-10.30
Studieskolen, Borgergade 14, 1. sal, aud. 131

Der serveres kaffe og croissanter fra kl. 8.45, og arrangementet begynder kl. 9.00.

Arrangementet er gratis og åbent for alle. Vi beder om, at du tilmelder dig her.