Kan sprogcoaching ‘tænde lyset’ i dine elevers øjne?

Kom og hør tre gymnasielærere fortælle om deres erfaringer med sprogcoaching i deres klasser. Vi debatterer, om sprogcoaching er et brugbart værktøj, når du vil motivere dine elever.

Hvordan kan du involvere dine elever i deres egen sproglæring? Hvordan fungerer sprogcoaching?

le:v:els chefkonsulent og sprogcoach Christoph Schepers forklarer, hvorfor han mener, at sprogcoaching giver mening, hvis du vil motivere dine elever.

Du får inspiration og eksempler fra praksis – så du kan stille de gode spørgsmål, som bringer din elev videre mod sit eget læringsmål. Så tændes lyset i din elevs øjne.

Vi har inviteret tre gymnasielærere til at fortælle om deres erfaringer med sprogcoaching i deres klasser. Hvad er der sket, siden de præsenterede sprogcoaching for deres elever? Er eleverne blevet mere motiverede for at lære sprog, siden sprogcoaching blev introduceret som et værktøj i klassen? Bliver sprogfærdighederne mere relevante, og får eleverne en sjovere tilgang til sprog?

Herefter starter debatten om læring og motivation. Du får mulighed for at spørge og diskutere med gymnasielærerne og med Christoph Schepers, som har arbejdet med sprogcoaching i mange år.

Kom og bliv klogere, vi glæder os til at se dig. Og tag gerne en kollega med.

Vi giver en kop kaffe.

Arrangementet foregik onsdag den 19. april 2023 kl. 15.30-17.30 på Studieskolen, Borgergade 12, 1300 København K.