Hvordan bevarer jeg glæden som lærer?

En glad lærer kan forandre verden – men hvordan bliver jeg ved med at være en glad lærer?
Hvis det er et spørgsmål, du er nysgerrig på, så kom med til vores arrangement. Vi ser på forskningen og debatterer, hvordan vi kan håndtere de udfordringer, vi møder som lærere.

En glad lærer kan inspirere, skabe glæde hos eleverne og danne den relation, der er grobund for læring og trivsel.

Men som lærer oplever vi mange udfordringer – fra eleverne, forældrene, kollegerne, skolen, ministeriet og ikke mindst os selv.

Tempoet bliver hurtigere og hurtigere, og det kan være svært at se mening i en skoledag, som kan føles mere og mere fragmenteret.

Hvordan kan du bevare glæden og motivationen for dit arbejde og passe på dig selv, så du stadig kan gå glad på arbejde igennem et langt arbejdsliv?

Der er ikke endegyldigt svar i løbet af debatarrangementet, men vi kan inspirere og stimulere hinanden:

• Hvad fortæller forskningen os om stress, resiliens og dannelse af gode vaner?
  • Hvordan kan vi konkret bruge det i hverdagen?
  • Hvad oplever du af bekymringer og glæde som lærer?

Ordet er frit, så du kan drøfte muligheder og udfordringer med dine fagfæller.

Du får noget med hjem fra dagen, som kan gøre det lidt nemmere at bevare arbejds- og livsglæden til gavn for dine elever, men først og fremmest for dig selv.

Chefkonsulent Christoph Schepers fra Studieskolens kompetencecenter le:v:el er certificeret coach og stresscoach med 25 års erfaring fra arbejde med lærere og læring. Han kommer med teoretisk baggrund og praktiske dilemmaer og er facilitator og ordstyrer i debatten.
Arrangementet henvender sig til dig, som underviser i grundskolen, i gymnasiet eller i voksenlæring.

Kom og bliv klogere, vi glæder os til at se dig. Tag gerne en eller flere kollegaer med.

Vi giver et glas vin og vand.

Arrangementet foregik tirsdag den 19. september 2023 kl. 19.00-21.00 på Studieskolen, Borgergade 12, 1300 København K.