Smag på sprog

Der er noget særligt ved at lære sprog sammen med andre. Nu kan du få en smagsprøve på, hvordan det er at gå til sprog på Studieskolen – helt gratis. Kom og vær med – og find glæden ved at mødes med andre om sprog.

Smag på sprog

At kunne sprog åbner døre til både nye oplevelser og nye bekendtskaber både i og uden for Danmark. At lære et nyt sprog kan være nøglen til et nyt socialt fællesskab.

Men mange har ikke helt mod på at tage på et sprogkursus, og det kan der være flere gode grunde til. Nogle er bange for, at de ikke kan finde ud af det, at det er for svært. Tanken om grammatik og bøjninger kan afskrække de fleste. Andre tror, at det tager for lang tid, og at de ikke kan passe det ind i en travl hverdag. Nogle tror, de er for gamle - andre tror, de er for unge.

På Studieskolen brænder vi for at dele vores kærlighed til sprog, og vores deltagere plejer at være meget glade for at deltage i sprogundervisning hos os. Vi ved, at det at lære sprog er stimulerende og giver både personlig og faglig glæde. Vi ved, at det er dejligt at øve sit fremmedsprog med andre, og det hjælper også at høre, at det ikke er lige let for alle at huske udtaleregler og ordforråd. Det er skønt at få tips til rejser, bøger, film, musik og meget mere på fremmedsproget fra de andre på holdet. Og det er sjovt selv at bidrage med ideer til nye opdagelser i landet/landene, hvor fremmedsproget tales.

Alt det ved vi – men for at tro det skal du prøve det selv!

Kom og vær med - helt gratis - når vi over to dage afholder arrangementet "Smag på sprog", hvor vi præsenterer forskellige facetter af det at gå til sprog. Du får en introduktion til et sprog – vælg mellem engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, tyrkisk og koreansk.
På nogle af sprogene er der smagsprøver på flere niveauer. Du kan læse om niveauerne her.
Du kan selvfølgelig også stille spørgsmål til underviserne og sprogkonsulenterne.

Hvis du ikke kan komme på Studieskolen i København, kan du være med online i vores virtuelle klasseværelse - se længere nede på siden.

Program onsdag 25. august kl. 17.30-19.30

Program torsdag 26. august kl. 10.00-12.00