Iben Rasmussen

Vi har spurgt vores undervisere, om de kan anbefale et sted, et stykke dansk musik eller en dansk kunstner. Her kan du se, hvad Iben anbefaler.

Har du et yndlingssted i og uden for København?
”Et af mine yndlingssteder i København er toppen af Amager Bakke. Her er en fabelagtig udsigt over Øresund, Saltholm og Amager Strand til den ene side, og til den anden side det grønne område omkring Christiania, alle byens tårne og meget mere. Hvis du vil lidt uden for København, så kan du gå en rigtig fin tur langs Mølleåen fra Lyngby Station til Skodsborg Station – den offentlige transport i begge ender af turen gør det nemt uden bil.”

Kan du anbefale en dansk roman?
”Hvis du vil læse en bog, som beskriver et kulturmøde inden for Danmarks grænser, kunne det være Stine Pilgaards ’Meter i sekundet’. I bogen beskriver hun blandt andet, hvordan det er at flytte til et ny sted og prøve at opbygge nye venskaber. Hun tager også lidt gas på den danske højskolekultur og skriver nye tekster til et par klassiske højskolesange.”