Skriv korrekt dansk

Har du brug for at få genopfrisket dansk grammatik? Eller vil du gerne være bedre til rette fejl, før en tekst sendes af sted eller publiceres?

To kvinder arbejder ved en computer mens de øver sig i at skrive korrekt dansk

Skriver du ofte vejledninger, rapporter eller vigtige beskeder til kolleger og kunder? Et korrekt skriftligt sprog får dine tekster til at fremstå mere professionelle.

Hvad lærer du på vores skrivekursus i korrekt dansk?

Kurset har fokus på stavning, tegnsætning og grammatik inden for de områder, der oftest skaber problemer, fx:

• Skal der -r på verberne? Hvornår hedder det 'køre', og hvornår hedder det 'kører'?
  • Sammensatte ord - skal de skrives i ét eller to ord? Hedder det projektleder eller projekt leder? Siger man supergod eller super god?
  • Sin eller hans? Hedder det 'Han tager sin bog' eller 'Han tager hans bog'?
  • Nogle eller nogen. Hvornår hedder det 'nogen æbler', og hvornår hedder det 'nogle æbler'?

"Kurset gav et boost i forhold til mit arbejde."

Vil du booke et kursus eller høre mere?

Så kontakt os med det samme. Uanset om du er interesseret i et 1:1-forløb eller et andet forløb, finder vi en løsning sammen.

Dit forløb hos os

1.

Du kontakter os, og vi sender dig et tilbud. Vi matcher dig med den underviser, der passer bedst til dine behov.

2.

Første undervisningsgang taler du med underviser, der laver en plan over kurset, som du godkender.

3.

Undervisningen er i gang, og du eller virksomheden får en faktura fra os. Når kurset er slut, beder vi dig evaluere undervisningen.

4.

Du får en slutrapport, og underviser giver dig anbefalinger til, hvordan du kan fortsætte med at lære sprog.

Hvorfor vælge Studieskolen?

Studieskolen har mere end 40 års erfaring med sprogundervisning og er en af Danmarks største skoler med undervisning i dansk og fremmedsprog. Vi har 150 undervisere tilknyttet, der alle har en universitetsgrad og erfaring med at undervise. Derfor kan vi nøje vælge den underviser, der matcher dit behov bedst. Både i forhold til hvornår du gerne vil undervises og i forhold til bestemte fagtermer, kulturelle forskelle m.m.

Vi er fleksible og planlægger kurset sammen med dig. Du kan fx mødes med din underviser flere gange om ugen, hvis du har brug for at blive bedre i en fart.