Tale dansk på jobbet - er det nødvendigt?

Giver det overhovedet mening at lære dansk? Kom til gratis oplæg og debat på Studieskolen torsdag den 28. oktober, hvor Kay Xander Mellish deler ud af sine erfaringer.

Studieskolen inviterer til gratis morgenmøde om dansk på arbejdspladsen

Det antages normalt, at alle internationale medarbejdere i Danmark burde lære dansk – men er det egentlig sandt? Og giver det forretningsmæssigt god mening for danske firmaer at investere i danskundervisning for deres ansatte? Kay Xander Mellish, der har skrevet bøgerne “How to Live in Denmark” og “How to Work in Denmark”, ser på spørgsmålet fra begge sider den 28. oktober på Studieskolen. Kay er amerikaner, har boet i Danmark i over ti år og er med tiden blevet dobbelt statsborger. Hun fortæller om sine egne oplevelser med at lære dansk og deler nogle af de udfordringer og belønninger, der følger med at lære dette nærmest uudtalelige sprog.

Kays oplæg er på dansk. Efter hun har fortalt om sine egne erfaringer og tanker, er der god tid til at debattere emnet. Vi håber, du også vil give dit eget indspark i debatten. Du er velkommen til at kommentere eller stille spørgsmål til Kay på dansk såvel som engelsk.

Det foregår:
Torsdag den 28. oktober 2021 kl. 9.00-10.30
Studieskolen, Borgergade 14, 1. sal, aud. 131

Der serveres kaffe og croissanter fra kl. 8.45, og arrangementet begynder kl. 9.00.

Arrangementet er gratis og åbent for alle. Vi beder om, at du tilmelder dig her.

Kan det betale sig at tale dansk på jobbet?

Er det virkelig nødvendigt for internationale medarbejdere at lære dansk? “Ikke altid!” siger Kay Xander Mellish. Se Kays video, hvor hun fortæller mere om de ting, hun kommer ind på i sit oplæg - på dansk!

Den flersprogede arbejdsplads

Klik her