Videnskabeligt engelsk

Målgruppe
Videnskabeligt engelsk er målrettet akademiske medarbejdere, ph.d.-studerende eller forskere, der arbejder med skriftlig videnskabelig formidling

Kursusindhold
Kurset i videnskabeligt engelsk fokuserer på korrekt sprogbrug inden for den akademiske genre. De vigtigste byggeklodser er en solid sproglig basis og en stor del af kurset vil derfor have fokus på at udvikle dine færdigheder i grammatik, stavning og tegnsætning. Vi beskæftiger os også med:

• Relevant ordforråd
  • Stilistiske konventioner
  • Logisk sætningsopbygning
  • Vi arbejder med de tekster, som du er i færd med at skrive. Du vil blive bedt om at sende os et udpluk af teksten, inden vi starter kurset.

Kursusmål

• Du har forbedret din sproglige kompetence på de områder, der er vigtige i videnskabelige tekster
  • Du er i stand til at skrive hurtigere og mere effektivt
  • Du kan identificere dine egne grammatiske fejl

Kursusformat
Kursusformatet afhænger af deltagernes behov. Undervisningen kan arrangeres for en eller flere deltagere med ugentlige møder eller i form af halvdagsseminarer. Kurset kan foregå på deltagerens arbejdsplads eller  på Studieskolen i Borgergade.

Kontakt os

Ring eller skriv til os, så hjælper vi dig og din virksomhed videre med at lære sprog.

Kontakt os

Dit forløb hos os

1.

Du kontakter os, og vi sender dig et tilbud. Vi matcher dig med den underviser, der passer bedst til dine behov.

2.

Første undervisningsgang taler du med underviser, der laver en plan over kurset, som du godkender.

3.

Undervisningen er i gang, og du eller virksomheden får en faktura fra os. Når kurset er slut, beder vi dig evaluere undervisningen.

4.

Du får en slutrapport, og underviser giver dig anbefalinger til, hvordan du kan fortsætte med at lære sprog.