CBS-studerende lærer dansk og skaber netværk hos Studieskolen

25. august 2023

I denne uge har Studieskolen hjulpet knap 100 studerende fra CBS med at komme godt fra start. De studerende skal læse et semester på CBS i København. På en uges ’Crash Course’ hos Studieskolen lærer de ikke kun deres første danske ord. De knytter også bånd og venskaber med andre unge.

Susanne fra Østrig siger endda, at hun vil anbefale Studieskolen til alle, som skal i gang med at skabe et netværk og lære dansk! Og Paris, som kommer fra Australien, fortæller, at danskkurset på Studieskolen har hjulpet hende med at få venner.

Når man spørger de unge, hvorfor valget netop er faldet på København, fortæller de bl.a., at Danmark har en spændende work-life balance. Flere fortæller også, at de godt kunne forestille sig at arbejde i Danmark en dag.

Og nogle har helt personlige grunde til kunne lide Danmark og Skandinavien. Fx har én haft en dansk veninde siden hun var 5 år gammel. Og en anden har, siden hun var lille, haft et blødt punkt for drengebandet Marcus og Martinus og er på den måde kommet til at holde meget af Skandinavien!