Menu

Studieskolens forholdsregler i forbindelse med coronavirus

Her kan du læse Studieskolens retningslinjer.


Opdatering pr. 13. januar 2021
Myndighederne har forlænget restriktionerne til og med den 7. februar 2021. Derfor fortsætter Studieskolen med onlineundervisning.

Det foregår på den måde, at du får et link til vores online undervisningsplatform Zoom. Vi bestræber os på at lægge linket på Moodle senest en time før undervisningen. På Moodle kan du også finde en vejledning til Zoom, som du i øvrigt kan læse mere om her.

Hvis du er tilmeldt et onlinehold, fortsætter undervisningen som normalt. Hvis særlige forholdsregler gælder for dit hold, hører du direkte fra din lærer.

Studieskolens administration er kun åben for telefoniske henvendelser mandag til torsdag 9-16 og fredag 9-13. Du kan altid kontakte os pr. mail og telefon i den normale kontoråbningstid. Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt.

Vi følger naturligvis nøje med i regeringens udmeldinger og indretter vores aktiviteter derefter.


Opdatering pr. 29. december 2020
Myndighederne har forlænget restriktionerne til og med den 17. januar 2021. Derfor fortsætter Studieskolen med onlineundervisning (se opdateringen fra 7. december.)
Vores administration er kun åben for telefoniske henvendelser mandag til torsdag 9-16 og fredag 9-13.


Opdatering pr. 7. december 2020
Regeringen har i dag holdt pressemøde. Her blev det klart, at Studieskolen fra den 9. december ikke kan undervise med fysisk fremmøde, hvor I mødes i klasserne.

Derfor omlægger vi al undervisning til onlineundervisning fra onsdag den 9. december kl. 8.00.

Det vil foregå på den måde, at du får et link til vores online undervisningsplatform Zoom. Vi bestræber os på at lægge linket på Moodle senest en time før undervisningen. På Moodle kan du også finde en vejledning til Zoom, som du i øvrigt kan læse mere om her.

Hvis du er tilmeldt et onlinehold, fortsætter undervisningen som normalt. Hvis særlige forholdsregler gælder for dit hold, hører du direkte fra din lærer.

Studieskolens administration være delvist åben, derfor kan du stadig kontakte os pr. mail og telefon i den normale kontoråbningstid. Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt.

Disse forholdsregler gælder til og med den 3. januar 2021. Vi følger naturligvis nøje med i regeringens udmeldinger og indretter vores aktiviteter derefter.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tidligere forholdsregler, der ikke længere er gældende:

Vi gør alt, hvad vi kan, for at det er sikkert for kursister og medarbejdere at være på Studieskolen, og vi følger naturligvis myndighedernes retningslinjer om plads, afstand, hygiejne og rengøring.

Vi forventer af dig, at du ...

  • bliver hjemme, hvis du er syg
  • overholder myndighedernes retningslinjer om at holde afstand
  • overholder myndighedernes retningslinjer om hygiejne med håndvask og afspritning

Retningslinjer om plads og afstand
Vores lokaler har forskellige størrelser, og pladsen i det enkelte lokale er afgørende for, hvor mange kursister der kan være i lokalet ad gangen.
Vi sørger for, at der er den anbefalede plads og afstand mellem underviser og kursister og kursisterne imellem.

Retningslinjer om rengøring
Undervisningslokalerne bliver rengjort mellem hvert hold. Vi rengør overflader som borde og stolenes ryglæn, og vi vasker dørhåndtag og tømmer papirkurve.
Når et lokale er brugt én gang af et hold, bliver det rengjort, før der må komme et nyt hold ind. Det markerer vi på døren, så ingen kommer til at bruge et lokale, der ikke er rengjort.
Vi gør rent på toiletterne flere gange om dagen.
I alle vores lokaler udskiftes luften automatisk og løbende. Der kommer frisk luft udefra, og luften suges ud igen. Ventilationen fungerer individuelt for hvert lokale, og lokalerne er ikke forbundet. Det er således et helt sikkert system for ventilation.

Retningslinjer om hygiejne
Vi opfordrer alle til at følge myndighedernes råd om håndvask. Vi rengør toiletter og håndvaske flere gange om dagen, og der er håndsprit ved alle indgange.

Klik her for at læse Sundhedsstyrelsens informationer og anbefalinger.

Hvad gør vi, hvis en kursist er smittet?
Studieskolen har i samarbejde med relevante myndigheder udarbejdet en procedure, så vi kan tage korrekt hånd om tilfælde, hvor en af vores kursister er smittet.
Det er vigtigt, at kursisten kontakter os. Vi taler med vedkommende for at få at vide, hvem han/hun har siddet ved bord med i klassen, dvs. hvem vedkommende har været tættest på.
Derefter taler vi personligt med underviseren samt den eller de kursister, den smittede kursist har siddet ved bord med.
Vi sender vi en e-mail til holdets øvrige kursister, så de er orienterede.
Vi oplyser naturligvis ikke kursistens navn til andre.
Myndighederne anbefaler, at alle - underviser og resten af holdet - skal være ekstra opmærksomme på symptomer og påpasselige med at overholde de anbefalede afstands- og hygiejnekrav.
Men det er ikke nødvendigt for hverken underviser eller resten af holdet at lade sig teste. Det er heller ikke nødvendigt at aflyse undervisningen eller forlægge den til Zoom.

Krav om mundbind/visir fra den 29. oktober
Fra den 29. oktober er der krav om, at vi skal bære mundbind eller visir, når vi færdes på Studieskolen. Det betyder, at du skal tage mundbind/visir på, når du træder ind på skolen. Du skal have det på, indtil du sidder ved din plads i undervisningslokalet.