Erasmus-besøg fra Frankrig

22. februar 2023

I denne uge har Studieskolen besøg af to gymnasielærere fra Frankrig. De er her for at lære om vores måde at undervise på.

Her på Studieskolen er det vigtigt for os, at vi bliver ved med at lære og dele viden på tværs af landegrænser.

I denne uge har vi besøg af Marie Chassin og Jean-Patrick Geraud, to gymnasielærere fra Lycée Robert Doisneau, der ligger i Paris-forstaden Corbeil-Essonnes.

Marie og Jean-Patrick underviser elever i alderen 15-18 i fransk litteratur, og de underviser ældre elever i generelle kulturstudier.

De kom til Studieskolen, fordi de var nysgerrige efter at lære mere om nordisk pædagogik.

I løbet af hele denne uge overværer de mange forskellige klasser: Undervisning i engelsk - online, med fremmøde, på forskellige niveauer og vores særlige engelskkursus for ukrainere. De overværer også franskundervisning på forskellige niveauer.

En af de ting, de har lagt mærke til, e,r hvor systematiske vi er med at sørge for, at vores kursister taler sammen i timerne. De siger, at det er deres indtryk, at læreren taler mere i Frankrig.

De siger også, at Studieskolen generelt har 'gode vibes', og at de meget gerne vil arbejde sammen med undervisere fra Studieskolen om fremtidige projekter.

Deres besøg var muligt på grund af Erasmus-programmet. Studieskolen bruger også ofte Erasmus til at hjælpe vores undervisere til at besøge skoler i andre lande og få mere viden om og indsigt i sprogundervisning.