Internationale filmoptagelser på Studieskolen

19. marts 2024

I går kom et amerikansk filmhold og optog vores engelskundervisning for ukrainere. Resultatet kommer med i en dokumentarfilm om ukraineres liv væk fra hjemlandet.

I går blev der filmet til en dokumentar i vores lokaler. Der fik vi nemlig besøg af et amerikansk filmhold, der følger Angelina Usanova - Miss Ukraine - mens hun rejser rundt i Europa og møder andre ukrainere, der har måttet skabe sig et nyt liv væk fra hjemlandet.

Studieskolen har siden 2022 faciliteret intensive engelskkurser for ukrainere. Det sker med midler fra Aid Ukraine Denmark. På den måde kan ukrainere i Danmark hurtigt komme i gang med at arbejde og finde sig til rette her.

Vores kursister og engelskunderviserne Wynn og Svitlana, der selv er ukrainer, var veloplagte på at vise, hvordan en engelsktime kan foregå.

Det er Tara Klarlund Hogan, leder af Studieskolens engelskafdeling, og Mette Wibeck Olsen fra Aid Ukraine (nederste billede), der sørger for det fortsat stærke samarbejde om engelsk for ukrainere.

Og vi melder selvfølgelig ud, når dokumentaren er klar!