Studieskolens Sprogtaxa

Tag på tur med Studieskolens Sprogtaxa.
Vi kører vores kursister rundt i København, mens vi fortæller om sproglige vanskeligheder og finurligheder.

Studieskolens Sprogtaxa

Sprogtaxa med Tatiana og Maria

'Nøddeknækkeren' - det bløde d

Tatiana skal til Det Kongelige Teater. Chauffør og sproglærer Maria kører hende i vores Sprogtaxa, og undervejs taler de om den svære danske udtale. Maria forklarer, hvordan man skal udtale det bløde d.

Test dig selv i udtalen af 'd'

Sprogtaxa med Kevin og Maria

De mærkelige tal 50, 60, 70, 80 og 90

Kevin skal til K.B. Hallen. Maria kører ham i vores Sprogtaxa, og de taler om den svære danske udtale. Men Kevin har et godt trick! Du kan også lære noget om de svære tal 50, 60, 70, 80 og 90. Når du hører forklaringen, er det nemmere at huske dem.

Test dig selv i tallene 50, 60, 70, 80 og 90

Sprogtaxa med Daniella og Maria

Saunakultur og forskel på nogen og nogle

Daniella skal til badehuset i Christiana. Maria kører hende i vores Sprogtaxa, og de taler om saunakultur. Du kan også lære forskellen på, hvornår du skal sige nogen, nogle og noget.

Test dig selv i nogen, nogle og noget