Lise Brunet Vissing

Lise er cand.mag. i fransk og italiensk fra Københavns Universitet. Hun er født og opvokset i Paris, men efter studentereksamen tog hun til Danmark, og gik straks i gang med at lære dansk. Efter bestået Danskprøve 3 (tak til Studieskolen!) tog hun fat på universitetsstudierne. Samtidig med at hun passede en voksende familie, flyttede hun rundt i verden. 30 år senere og med 7 sprog i bagagen er hun nu tilbage i Danmark.

"At lære sprog har både været en nødvendighed og en lidenskab for mig, og af egne erfaringer ved jeg, at man bliver rigere af at udveksle viden, kultur og livsstil. Det er også godt for ens mentale fitness at lære sprog, og det er jo mindst lige så vigtigt som den fysiske fitness."
"Mit råd: dyrk begge dele! Gå ud og spadser eller løb med fransk musik, fransk blog fra radioen eller en god fransk lydbog. Mundtlig sprogfærdighed kommer hurtigere, hvis man har sproget i øret. Og så kan vi bruge timerne sammen til, at I får lært at tale. Det mundtlige bliver min absolutte prioritet i undervisningen."
"Udover langdistanceløb elsker jeg alt, hvad der har med kultur at gøre: verdenslitteratur, film, teater, musik og rejser. At udveksle anbefalinger om en god bog, en god film eller en god opskrift er lykken for mig."